- Fomentar el diàleg i el perquè de les limitacions dels temps, espais i continguts de les pantalles. Ja que només exercitant aquests aspectes es pot crear una verdadera educació.
- Ajudar a que els programes, aplicacions i/o videojocs, siguin tant d’entreteniment com educatius.
- Oferir alternatives (llegir, pintar, escriure, esport...)
- Crear consciència als pares per que prenguin iniciativa a l’hora de conèixer els límits i possibilitats de les pantalles.
- Espais: Limitar els llocs on es pot fer ús de les pantalles. Per exemple, si estem dinant, no estem veient la televisió o si estem caminant, no estem jugant amb la consola.
- Temps:Controlar les hores que el nen passa davant de les pantalles; ser equitatiu amb l’organització del temps lliure.
- Internet: Acompanyar al nen quan està a l’ordinador, i posar filtres per a controlar l’accés a pàgines.
- Televisió: Respectar els horaris i les recomanacions per edat.
- Videojocs: Comprovar que els jocs siguin adients per l’edat del nen i evitar els que fomenten la violència.
- Mòbil: Posar un límit de saldo per mes i controlar, en la mesura que sigui possible, amb qui es comuniquen.
Júlia Puig
Mayka Martínez
1er de Grau
Educació social
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada