Televisió, internet, videojocs, telèfons mòbils, ipods,... són les pantalles que protagonitzen el dia a dia dels infants i dels joves. Unes pantalles que transmeten valors i models de comportament, formes d’entendre i de situar-se en la societat. En general la gent admira l’habilitat amb què els nens i nenes, els nois i noies fan servir uns enginys cada cop més sofisticats i complexos, però ens oblidem que sovint no saben llegir els avisos (amagats) per a navegants. Cal interpretar i valorar les possibilitats d’aquestes màquines de manera intel·ligent, raonable i ètica.
I és que les relacions entre els nostres joves i les tecnologies passen, en general, pels camins del més pur consumisme i de la passivitat. Podríem parlar d’uns hàbits tecnològics passius (escoltar música, veure la televisió, parlar amb el mòbil...), mentre que les pràctiques tecnològiques més actives, creatives i, probablement, més enriquidores no són a l’ordre del dia.
És imprescindible, que els nens i nenes, els nois i noies disposin del coneixement crític i de les eines analítiques que els serviran per convertir-se en agents socials lliures i autònoms; perquè així les pantalles serviran per al coneixement i per al gaudi, no per a l’alienació.
Crec que les pantalles a part d’entretenir, també poden servir per educar, però el problema és que els infants i els joves utilitzin les pantalles sense cap mena de límit, és a dir, els pares haurien de ser conscients que els seus fills i filles estan a l’abast de qualsevol pantalla (televisió, ordinadors,videojocs, mòbils ...) i haurien de posar unes normes en els seus fills/es, com ara, que mirin els programes de la televisó adequats per la seva edat, que només puguin utilitzar les pantalles durant un temps limitat .... però sobretot no els haurien de prohibir sinó informar-los i raünar sobre l’ús de les pantalles.
Enllaç (Video sobre l'ús de les pantalles) : http://www.youtube.com/watch?v=ii4YggxEtUE
Enllaç (Video sobre l'ús de les pantalles) : http://www.youtube.com/watch?v=ii4YggxEtUE
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada